Ter inspiratie: creatieve wervingsadvertenties

Ter inspiratie: creatieve wervingsadvertenties

Eerlijk is eerlijk: we hebben gedurende 2017 al diverse inspirerende wervingsadvertenties met jullie gedeeld. Op ons nieuwsoverzicht is zelfs een heuse deel 1 en deel 2 te vinden. Werkgevers barsten van de creatieve manieren om aan nieuwe medewerkers te komen. Dat is niet gek, de vijver waarin we vissen wordt immers steeds kleiner. En dan willen we ook nog eens allemaal dezelfde vis! Het blijft leuk, die creativiteit. Vandaar dat we nóg een paar inspirerende wervingsadvertenties voor je op een rijtje zetten.

 

De Vloer zoekt ‘Head of Godverdomme Alles’

Begin 2017 zocht een Vlaams bedrijf een secretaresse. Niks geks aan. Tenminste, dat zou je denken. Nou moeten we eerlijk zeggen dat we van een communicatiebureau genaamd ‘De Vloer’ ook stiekem wel een creatieve vacaturetekst verwachten. Maar dit…

Meer hoeven we niet te zeggen, toch? Als vanzelfsprekend werkte deze vacaturetekst goed. Sterker nog: de tekst ging viral! Het gebruik van dusdanige heftige taal komen we niet heel veel tegen. Wat wij ons nu alleen nog afvragen: is die Head of Godverdomme Alles inmiddels al aan de haak geslagen?

Stiekem benieuwd naar de rest van de tekst? Lees de volledige vacature hier.

Kruidvat speelt in op gevoel

Onderstaande wervingsadvertentie doet ons hart smelten. En stiekem dat van heel Nederland. Of je nou wel of niet vroeger in de kleedkamer van de voetbalclub je teamgenootjes toesprak alsof je Dick Advocaat was; we kunnen ons er allemaal in verplaatsen. En dat was precies wat Kruidvat met deze manier van adverteren wilde bereiken.

Bouwbedrijf Timbor zoekt timmerman zónder snor

Op de Facebookpagina Opvallende Vacatureteksten worden regelmatig leuke, creatieve – en soms ietwat gekke – wervingsadvertenties geplaatst. Absoluut een pagina om in de gaten te houden dus! Een leuk voorbeeld: bouwbedrijf Timbor zocht een nieuwe timmerman. Eentje zónder snor, want anders zou hij teveel lijken op de senior-timmerman genaamd Henri, mét snor. Een vacaturetekst met humor, iets wat vaak wel aanslaat. Ook deze tekst ging viral!

Wervingsadvertenties die nèt een tikkie anders zijn. Die je doen verbazen, ontroeren of lachen. Dát zijn de advertenties waar je het van moet hebben. Niks geen standaard vacaturetekst met een lange eisenlijst en wat verwachtingen. We hebben het al vaker gezegd: think outside the box! Vergeet ook zeker niet deel 1 en deel 2 van de ‘meest originele recruitmentcases’ nog even te lezen. Enjoy!